آموزش آشپزی

طرز تهیه جواهرپلو

  • برای درست کردن این غذای خوش آب و رنگ و خوشمزه اول از همه ران مرغ رو که بهتره با پوست و کامل باشه، داخل روغن تفت میدیم تا کمی برشته بشه. برای گرفتن بوی مرغ و خوشمزه شدن اون از زعفرون خوش عطر و طعم آیریس استفاده می کنیم.
    بعد از اضافه کردن زعفران حل شده، نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و پودر سیر رو اضافه می کنیم و باز هم کمی تفت میدیم تا کاملا خوشرنگ بشه و به اون یک قاشق پیاز سرخ شده و یک لیوان آب اضافه می کنیم و اجازه میدیم مرغ ها کاملا مغزپخت بشن.
    توی این فاصله خلال نارنج یا خلال پرتقال رو سه بار می جوشونیم و روی اون آب می گیریم تا تلخی اون کاملا از بین بره.
    بعد از اون هویج خلال شده رو با کره یا روغن تفت میدیم تا سبک بشه و به اون دو قاشق غذاخوری شکر اضافه می کنیم تا مزه شیرینی به خودش بگیره. بعد به اون زعفرون ناب آیریس رو اضافه می کنیم تا خوشرنگ تر و خوش عطرتر بشه.
  • هویج هارو از تابه درمیاریم و توی همون تابه با همون روغن، خلال نارنج یا پرتقالی که قبلا تلخی اون رو گرفتیم اضافه می کنیم. در حد یک دقیقه تفت دادن کافی هست. در آخر به اون 1 تا 2 قاشق شکر (بسته به ذائقه تون) به همراه زعفرون اضافه می کنیم.
    قدم بعد اینه که کشمشی که از قبل شستیم و خشک کردیم رو کمتر از یک دقیقه تفت بدیم تا تلخ نشه و پفکی و خوشرنگ بشه.
    در نهایت، همونطور که توی ویدیو هم میتونید ببینید خلال نارنج، هویج، زرشک، خلال پسته و خلال بادوم رو با هم توی ماهیتابه ریخته و به اون گلاب و کمی پودر هل اضافه می کنیم و کاملا مخلوط می کنیم تا طعم ترشی و شیرینی و بوی هل و گلاب و صد البته زعفرووون با همدیگه مخلوط شه.
  • توی این فاصله برنج رو هم آبکش می کنیم و با مواد و مرغ های زعفرونی ترد و خوشمزه سرو می کنیم.
    این غذا واااقعا لذیذه و بهتون پیشنهاد می کنم حتما درست کنید و در کنار عزیزانتون نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *